dnes.dir.bg - Глоби за пътните фирми заради опасните дупки
Депутати описаха опасните дупки на пътя в закон и задължиха фирмите, които поддържат шосета и улици да си вършат работата както трябва, съобщи bTV.
Държавата и общините да предвидят перо за застраховка "Гражданска отговорност" в средствата за поддръжка на пътя. Това предлагат депутатите Светослав Спасов и Ваня Цветкова с промени в закона за движение по пътищата. Целта е да намалеят инцидентите, предизвикани заради състоянието на пътната настилка.
"Тази застраховка ще поема и имуществените вреди, които са причинени от дупката или от лошата инфраструктура и лечение на съответния пострадал", обясни Спасов.
До момента в българското законодателство няма изискване да се търси отговорност на стопанисващите пътищата. Ако колата ви попадне три пъти в дупка, фирмата която поддържа пътя първо ще бъде глобена, а после ще остане без лиценз. Ако идеята за промени в Закона за пътищата бъде одобрена, има шанс България да смени мястото си в статистиката на жертвите от катастрофи. Според последните данни ние сме на 4-то място в света и на 1 място в Европа. Причините - лоши пътища и лоши водачи.
В законопроекта за първи път е описано какво означава опасна дупка, колко е дълбока, колко широка и с какви материали се поправя.
Депутати описаха опасните дупки на пътя в закон и задължиха фирмите, които поддържат шосета и улици да си вършат работата както трябва, съобщи bTV.
Държавата и общините да предвидят перо за застраховка "Гражданска отговорност" в средствата за поддръжка на пътя. Това предлагат депутатите Светослав Спасов и Ваня Цветкова с промени в закона за движение по пътищата. Целта е да намалеят инцидентите, предизвикани заради състоянието на пътната настилка.
"Тази застраховка ще поема и имуществените вреди, които са причинени от дупката или от лошата инфраструктура и лечение на съответния пострадал", обясни Спасов.
До момента в българското законодателство няма изискване да се търси отговорност на стопанисващите пътищата. Ако колата ви попадне три пъти в дупка, фирмата която поддържа пътя първо ще бъде глобена, а после ще остане без лиценз. Ако идеята за промени в Закона за пътищата бъде одобрена, има шанс България да смени мястото си в статистиката на жертвите от катастрофи. Според последните данни ние сме на 4-то място в света и на 1 място в Европа. Причините - лоши пътища и лоши водачи.
В законопроекта за първи път е описано какво означава опасна дупка, колко е дълбока, колко широка и с какви материали се поправя.
No comments:
Post a Comment